KAMPANIA FACEBOOK/GOOGLE+

Kampania Facebook/Google+ Olsztyn

To właśnie tego typu portale mają moc, a ich mocą są zarejestrowani użytkownicy.

Kampania Facebook/ Google+ Olsztyn to jedne z głównych kampanii reklamowanych prowadzonych w mediach społecznościowych.

Facebook

W lutym 2015 roku portal ogłosił, że 2 mln firm reklamuje się u nich. Mają ciekawą ofertę reklamową. Możemy wyróżnić takie reklamy, jak np. promocja postów na fanpage’u, reklama monitorująca konwersję na stronie www, reklamy na stronie głównej i na tablicy.

Najważniejszy jest cel!
Na co trzeba zwrócić uwagę, aby kampania reklamowa była skuteczna?
  1. Liczba polubień – „like” są bardzo ważne w facebookowym świecie. Systematycznie rosnąca ilość fanów pokazuje, że prowadzone działania są skuteczne. Niektórzy do ilości polubieni fanpage’a odnosi się z dystansem. Niestety niektórzy idą na skróty i kupują „like”. Duża ilość takich fanów nie przełoży się jednak na wzrost innych wskaźników i nie przyniesie zysków przedsiębiorstwu.
  2. Zaangażowanie użytkowników – to jest właśnie to, na czym zależy twórcy profilu. Duża ilość polubień i komentarzy pod postami oraz udostępnień jest to doskonały wyznacznik atrakcyjności treści. Zaangażowanie na Facebooku mierzy się poprzez zsumowanie liczby komentarzy, polubień i udostępnień w określonym czasie i podzielenie wyniku przez ilość dodanych wpisów i ilość fanów. Ostateczny wynik należy pomnożyć przez 100.
  3. Zasięg – liczba użytkowników Facebooka, do których docierają nasze posty. Może być bezpłatny (zależy od zaangażowania fanów) oraz płatny (poprzez promowanie postu).
  4. Struktura użytkowników – niestety nie ważna jest ilość, ale również struktura socjodemograficzna. Co to oznacza? Jest to nic innego, jak określenie warunków, jakie powinna spełniać nasza grupa docelowa. Określamy takie cechy, jak: wiek, płeć, stan cywilny, wykształcenie, posiadanie dzieci, itp. Dążymy do 100% zgodności fanów z naszą grupą docelową.
  5. Odwiedziny na stronie – fanpage i publikowane posty zawierają odnośniki do strony internetowej. Celem kampanii jest wzrost liczby odwiedzin na stronie z Facebooka.
 
Google +

Podobnie sytuacja wygląda na profilu Google +. Choć spełnia on większą rolę pod kątem pozycjonowania. Należy zadbać o stworzenie profilu i dokładne jego uzupełnienie. Ważne są również oceny klientów, które użytkownicy mogą dodawać. Jednocześnie lokalizacja firmy zostaje zamieszczona na mapie Google. Jeśli strona na najwyższą pozycję, wizytówka Google wyświetla się po jej prawej stronie. Zamieszczone są tam podstawowe informacje: telefon, godziny otwarcia, ilość opinii, lokalizacja, itp. Profil Google+ uwiarygodnia dla Google istnienie i profesjonalizm Twojej firmy. Kampania prowadzona na G+ również powinna być właściwie skonfigurowana, lecz tym zajmiemy się już w naszych artykułach.